Deloitte en PwC varen mee met Canal Parade
PwC en Deloitte varen aanstaande zaterdag mee met de Canal Parade van Pride Amsterdam. PwC doet dit voor het derde jaar op rij met een eigen boot, voor Deloitte is dit de eerste keer.
"PwC vindt diversiteit en inclusiviteit belangrijk. Wij vinden het belangrijk dat onder meer LHBT'ers zich bij ons vrij en veilig voelen. Door sponsor te zijn van Pride Amsterdam en mee te varen tijdens de Canal Parade, uiten wij dit", aldus Marc Borggreven, bestuurslid van PwC en verantwoordelijk voor Human Capital. PwC is sinds 2016 sponsor van Pride Amsterdam en neemt dit jaar voor de achtste maal deel aan de Canal Parade.
"Voor Deloitte is deelname aan Pride een mijlpaal omdat we geloven dat being your authentic self belangrijk is voor iedere individu en voor elke professional. Dat is ook het belangrijkste doel van ons LGBT-netwerk GLOBE: een omgeving creëren waarin je kunt zijn wie je werkelijk bent, zonder de druk te voelen om jezelf te verbergen of je te verontschuldigen", aldus Jeroen Huizer, Business Chemistry Lead voor Deloitte en bestuurslid van GLOBE Nederland
Op de boot van PwC varen PwC'ers van het GLEE-netwerk (Gays, Lesbians and Everyone) mee, maar ook het vrouwennetwerk, multiculturele netwerk en netwerk van PwC'ers met een afstand tot de arbeidsmarkt zijn vertegenwoordigd.
Spiderman
Het thema van de 22ste editie van Pride Amsterdam, die plaatsvindt van 28 juli tot en met 5 augustus, is 'Heroes'. In aanloop naar de aankomende Canal Parade, het Amsterdamse hoogtepunt van de jaarlijkse Gay Pride, loopt het bij verkleedwinkels storm op de superheldenkostuums. Degenen die nog geen kostuum hebben en graag origineel willen zijn, kunnen gebruikmaken van onderzoek van verkleedwinkel Feestkleding 365, die onderzocht wat momenteel het populairste superheldenkostuum is onder bezoekers van de Canal Pride. Op plaats één staat Spiderman, gevolgd door Batman, Superman, de Joker en Catwoman.
Gerelateerd
'Heb je de ambitie? Daar draait het om'
Qconcepts voldoet met zijn inclusieve zelfsturende teams aan alle voorwaarden om vrouwelijk leiderschap aan te jagen. Het is een kwestie van tijd voor zich dat gaat...
EY: Europese bedrijven lopen achter op het gebied van diversiteit
Slechts zeven procent van de bedrijven werkt concreet aan een diverse en inclusieve bedrijfscultuur. Europa blijft internationaal achter, alleen Zwitserland scoort...
'Je moet gewoon harder zoeken'
Van de tien nieuwe partners die in 2023 benoemd werden bij Baker Tilly, zijn er vier vrouw. Het is een trend die niet zonder slag of stoot tot stand is gekomen....
Quotum zorgt voor meer vrouwen in rvc's beursgenoteerde bedrijven
De Wet ingroeiquotum en streefcijfers (ook wel ‘vrouwenquotum’), die sinds 2022 van kracht is, leidt tot een betere balans in de man-vrouwverhouding binnen de raden...
Vrouwelijk leiderschap: ‘Waarom is het zo moeilijk om dit in praktijk te brengen?’
Wat blokkeert de doorstroming van vrouwen naar de top? Om dat te onderzoeken gaat de NBA-community Women Leadership in gesprek met accountantskantoren. Uitgangspunt...