Nieuws

Prins Andrew verliest steun van KPMG

Goede doelen en sponsors van zijn maatschappelijke activiteiten heroverwegen de relatie met de in opspraak geraakte Britse prins Andrew. Onder meer KPMG heeft laten weten afstand te nemen van de hertog van York.

Dat meldt de Financial Times. KPMG was sinds de start sponsor van Pitch@Palace, een initiatief voor jonge ondernemers om hun ideeën en start-ups voor het voetlicht te brengen. Het sponsorcontract met KPMG hiervoor liep eind oktober af en de accountantsorganisatie besloot de overeenkomst niet te verlengen.

Prins Andrew, de 59-jarige zoon van koningin Elizabeth, ligt onder vuur vanwege zijn vriendschap met Jeffrey Epstein. Deze van misbruik van minderjarige meisjes beschuldigde Amerikaanse zakenman pleegde na zijn arrestatie in zijn cel zelfmoord. Sommigen twijfelen overigens aan die theorie. 

KPMG zou zich volgens Sky News hebben teruggetrokken na een geruchtmakend interview van de prins met BBC Newsnight, over zijn banden met multimiljonair Epstein. In dat interview ontkende Andrew dat hij seks zou hebben gehad met een minderjarig meisje. Het slachtoffer beschuldigt hem daar al jaren van.

Andere bedrijven houden inmiddels ook hun betrokkenheid bij activiteiten van de Britse prins tegen het licht.

Aanmelden nieuwsbrief

Ontvang elke werkdag (maandag t/m vrijdag) de laatste nieuwsberichten, opinies en artikelen in uw mailbox.

Bent u NBA-lid? Dan kunt u zich ook aanmelden via uw ledenprofiel op MijnNBA.nl.