Nieuws

NBA start campagne voor accountantsberoep

Met een paginagrote advertentie in het FD van 10 september start de NBA een campagne voor het accountantsberoep. Doel is om het imago van de accountant te verbeteren en de relevantie van het beroep voor de samenleving te verduidelijken.

Naast de FD-advertentie worden vanaf 9 september radiospots uitgezonden op Radio 1 en BNR en zijn er uitingen op LinkedIn en Nu.nl. Motto van de campagne is 'Nederland rekent op zijn accountants'.

Het publiek belang van het accountantsberoep staat in de campagne voorop. De campagne toont 'gewone' Nederlanders, die op het eerste oog niets met accountants te maken hebben. Toch, zo legt de campagne uit, is het ook in het belang van deze mensen dat accountants hun werk doen. Zij zijn ieder immers één van de 17 miljoen Nederlanders die het publiek belang met elkaar delen. 

NBA-directeur Harm Mannak stelt in een toelichting tegenover Accountant.nl dat er "voldoende bewijslast" is om als sector naar buiten te treden en de maatschappelijke relevantie van het beroep te claimen, "want die kunnen we gewoon waarmaken".

De campagne is ontwikkeld in samenwerking met communicatiebureau Winkelman en Van Hessen, na reputatieonderzoek door bureau Motivaction. De eerste campagneperiode loopt tot medio november. Bedoeling is om de campagne in 2020 door te zetten. Meer informatie is beschikbaar via nba.nl/rekentop. Hier is ook al het campagnemateriaal beschikbaar.

Gerelateerd

Aanmelden nieuwsbrief

Ontvang elke werkdag (maandag t/m vrijdag) de laatste nieuwsberichten, opinies en artikelen in uw mailbox.

Bent u NBA-lid? Dan kunt u zich ook aanmelden via uw ledenprofiel op MijnNBA.nl.