Nieuws

KPMG nummer twee waardevolste merken Nederland

KPMG is de nummer twee op de lijst van waardevolste merken van Nederlandse bedrijven.

Dat blijkt uit de Brand Finance Netherlands 50 2017, een lijst waarin merkwaarderings- en strategiebureau Brand Finance jaarlijks volgens de 'Royalty Relief'-methode de merkwaarde van grote bedrijven berekent. Volgens Brand Finance is KPMG net als vorig jaar in Nederland goed voor een tweede plaats, met een merkwaarde van 9,77 miljard euro. Dat is een procent minder dan in 2016.

De nummer 1, Shell, heeft een merkwaarde van 32,72 miljard euro, wat een stijging is van 12 procent ten opzichte van vorig jaar. De top-3 wordt gecompleteerd door ING, met een merkwaarde van 7,7 miljard, een stijging van 7 procent.

Big four wereldwijd

Uit de Brand Finance Global 500 die in februari reeds verscheen, bleek dat de big four op het wereldtoneel allemaal in merkwaarde gedaald zijn ten opzichte van 2016. PwC kreeg de hoogste notering, plaats 66, een flinke daling ten opzichte van het jaar daarvoor, toen het nog plaats 57 haalde. Ook Deloitte daalde van plaats 69 naar 77, maar die heeft nog wel een iets hogere merkwaarde dan het voorgaande jaar. EY staat nog net in de top 100, op plaats 98 (plaats 91 in 2016), en KPMG daalde van plaats 107 naar 124.

Gerelateerd

Aanmelden nieuwsbrief

Ontvang elke werkdag (maandag t/m vrijdag) de laatste nieuwsberichten, opinies en artikelen in uw mailbox.

Bent u NBA-lid? Dan kunt u zich ook aanmelden via uw ledenprofiel op MijnNBA.nl.