Nieuws

NBA Impact Challenge start social media offensief

De NBA Impact Challenge-campagne, dit najaar gestart in het kader van de voorlichting over het accountantsberoep aan scholieren en studenten, wordt vanaf 22 oktober ook ingezet op diverse sociale media.

In een reeks korte video's vertellen 'boegbeelden' en ambassadeurs van het accountantsberoep op LinkedIn, Facebook, YouTube en Instagram over hun drijfveren om accountant te worden en hoe zij hun vak ervaren. Onder hen zijn NBA-voorzitter Marco van der Vegte, Agnes Koops (PwC), Shashi Baboeram Panday (Talpa) en Yvonne Vlasman (Grant Thornton).

De social media campagne loopt in eerste instantie van 22 oktober tot 16 december 2020 en is ontwikkeld door jongeren-marketingbureau Soapbox. Dat bureau bedacht al eerder het concept voor de nieuwe scholieren- en studentencampagne.

Gastlessen

De NBA Impact Challenge laat scholieren en studenten kennis maken met de werkzaamheden en het aandachtsterrein van accountants. Aan de hand van een casus krijgen zij vraagstukken en dilemma's voorgelegd waar accountants mee te maken hebben. De campagne richt zich op de bovenbouw van havo en vwo en op de eerste twee jaar van relevante hbo- en wo-studies. Op middelbare scholen wordt in oktober en november een reeks van bijna vijftig gastlessen verzorgd door heel Nederland, zowel live als online.

Omdat de Impact Challenge in de zomer is omgebouwd naar een coronaproof online format, sluit deze goed aan bij de huidige werkwijze van universiteiten en hogescholen. Inmiddels doen al ruim 1.600 studenten mee aan de challenge, onder meer vanuit universiteiten in Rotterdam, Utrecht en Groningen. In december vindt de finale plaats.

Meer informatie over de NBA Impact Challenge is verkrijgbaar via Judith Lieverse van de NBA (j.lieverse@nba.nl).

Gerelateerd

Aanmelden nieuwsbrief

Ontvang elke werkdag (maandag t/m vrijdag) de laatste nieuwsberichten, opinies en artikelen in uw mailbox.

Bent u NBA-lid? Dan kunt u zich ook aanmelden via uw ledenprofiel op MijnNBA.nl.