Jonge accountants gevraagd om ledenvergadering NBA bij te wonen

Met een opmerkelijke video roept Omar El Messaoudi, voorzitter van NBA Young Profs, zijn jonge collega-accountants op om naar de ledenvergadering van 12 december te komen. "De bal ligt nu bij ons."

"Accountancy is net voetbal", aldus de balvaardige Omar. "Een balletje hooghouden, doorspelen en scoren." Maar het is ook "teamwork en een samenspel van verschillende generaties", stelt hij.

De young profs-voorzitter roept in de video zijn jonge collega's op om vooral naar de NBA-ledenvergadering van 12 december te komen. "Een mooie kans om onze stem te laten horen", benadrukt Omar. "Wij zijn namelijk de toekomst van het beroep." Hij hoopt dat de jonge beroepsgenoten "massaal aanwezig" zullen zijn bij de vergadering. "De bal ligt nu bij ons", besluit Omar, die vervolgens een potje hooghouden speelt met NBA-algemeen directeur Berry Wammes.

Ledenvergadering

De ledenvergadering van de NBA wordt op 12 december gehouden in het Media Plaza van de Jaarbeurs in Utrecht en begint om 16.00 uur. Voorafgaand aan de vergadering (vanaf 13.30 uur) verzorgt natuurfilosoof en hoogleraar Matthijs Schouten een lezing, gevolgd door een debat over de rol van de accountant rondom de nieuwe duurzaamheidsrichtlijn CSRD. Het debat staat onder leiding van twee hosts van de BusySeasonTalks.

Ook is er in de Jaarbeurs een 'Community Café' ingericht, bedoeld om leden van de NBA-communities elkaar te laten ontmoeten. Leden die nog niet betrokken zijn bij de communities kunnen daarover meer informatie krijgen.

Aanmelden voor de ledenvergadering en het voorprogramma kan via nba.nl.