Nieuws

'Accountantskantoren lopen achter qua marketing'

Accountantskantoren doen in vergelijking met andere branches weinig aan marketing, ondanks dat veel kantoren positionering en klanten werven zien als de belangrijkste prioriteiten.

Dit blijkt uit de Marketing Accountancy Barometer van Humanwize. Humanwize deed onderzoek onder 50 accountantskantoren, variërend van 1-5 fte tot meer dan 200 fte. 70 Procent van de kantoren ziet het werven van nieuwe klanten als belangrijkste uitdaging en 68 procent vindt het verbeteren van de positionering en het vergroten van het onderscheidend vermogen eveneens belangrijk. 54 Procent van de kantoren heeft echter geen marketingplan en 46 procent heeft geen vast marketingbudget. Marketingmiddelen zoals Adwords, Linkedin en marktonderzoek worden door een meerderheid van de kantoren niet gebruikt:

  • Adwords, 52 procent geeft hier niets aan uit
  • Marketing Automation, 54 procent geeft hier niets aan uit
  • Contentmarketing, 50 procent geeft hier niets aan uit
  • Webinars, 70 procent geeft hier niets aan uit
  • Marktonderzoek, 52 procent geeft hier niets aan uit
  • LinkedIn Ads, 52 procent geeft hier niets aan uit
  • Videomarketing, 64 procent geeft hier niets aan uit

Gerelateerd

Aanmelden nieuwsbrief

Ontvang elke werkdag (maandag t/m vrijdag) de laatste nieuwsberichten, opinies en artikelen in uw mailbox.

Bent u NBA-lid? Dan kunt u zich ook aanmelden via uw ledenprofiel op MijnNBA.nl.