Nieuws

Tattoo you: opmerkelijke reclame van het IMA

Ook het Amerikaanse IMA (Association of Accountants and Financial Professionals in Business) is het niet ontgaan dat steeds meer aardbewoners hun lijf met inkt versieren. Dat gegeven, in combinatie met de wens om meer bekendheid te geven aan de status van Certified Management Accountant (CMA), resulteert in een nieuwe reclamecampagne.

De campagne is vooral gericht op young professionals en wordt zichtbaar via uitingen op internet, in print, op radio en tv. Meest opmerkelijk is een dertig seconden durende tv-spot, waaruit een wel heel grote liefde voor de CMA-status blijkt. Volgens de paarsgebroekte reclamemakers van The Gate| New York, dat de campagne ontwikkelde, heeft inmiddels veertig procent van de volwassenen tussen 26 en 40 jaar een tatoeage. Vandaar de memorabele commercial.

Vaardigheden

Driekwart van de accountants in de VS verruilt het openbare beroep na een aantal jaren voor een functie in het bedrijfsleven. Maar veel accountants in business klagen over een gebrek aan vaardigheden bij nieuwe medewerkers. De CMA-kwalificatie - die zich vooral richt op praktische vaardigheden op gebieden als risk management en planning - moet daarbij helpen.

Het IMA, dat inmiddels wereldwijd meer dan tachtigduizend leden telt, voorziet ook in Nederland een sterke groei in het aantal certificeringen. Het instituut werkt in ons land samen met meerdere instellingen die opleiden tot de CMA-titel.

Aanmelden nieuwsbrief

Ontvang elke werkdag (maandag t/m vrijdag) de laatste nieuwsberichten, opinies en artikelen in uw mailbox.

Bent u NBA-lid? Dan kunt u zich ook aanmelden via uw ledenprofiel op MijnNBA.nl.