CTA presenteert eindrapport op 30 januari
Op donderdag 30 januari neemt minister Hoekstra van Financiën het eindrapport van de Commissie Toekomst Accountancysector (CTA) in ontvangst.
Minister Hoekstra stelde de CTA op 1 januari 2019 in, na een aankondiging op de Accountantsdag 2018. De onafhankelijke commissie, onder leiding van prof. mr. Annetje Ottow, deed afgelopen jaar onderzoek naar de kwaliteit van de controles in de accountancysector.
In oktober 2019 presenteerde de CTA haar voorlopige bevindingen als consultatiedocument. Daarop werd door veel partijen gereageerd.
Professor Ottow presenteert het eindrapport van de commissie, getiteld 'Vertrouwen op controle', ditmaal tijdens een persbijeenkomst in Den Haag. Minister Hoekstra geeft daarbij ook een eerste korte reactie op de uitkomsten van het rapport.
Gerelateerd
AFM benadrukt belang van grip op randvoorwaarden voor goede accountantscontrole en vraagt aandacht voor risicovolle cliënten
Tijd, middelen en honoraria zijn belangrijke randvoorwaarden die ruimte creëren voor een zorgvuldige uitvoering van wettelijke controles. Daarom is het belangrijk...
Een slagvaardige NBA, voor vertrouwen in het maatschappelijk verkeer
Aan het begin van mijn voorzitterschap van de NBA heeft het (toenmalige) bestuur een proces Strategische update doorlopen. Dat leidde tot vijf strategische keuzes.
FD: Vertrekkend NBA-voorzitter Douma ziet heil in één accountantstitel
Kris Douma was vier jaar lang als eerste niet-accountant voorzitter van de NBA. Hij geeft nu het stokje door. In een afscheidsinterview met het FD zegt hij in de...
NBA-voorzitter is blij dat het rondom het beroep rustiger is geworden
De vertrekkend NBA-voorzitter Kris Douma, die op 15 december aanstaande de voorzittershamer doorgeeft aan zijn opvolger, is blij dat het rondom het accountantsberoep...
AFM is blij met gebruik van geavanceerde audittools door kantoren
Door gebruik van geavanceerde audittools kunnen accountantsorganisaties efficiënter werken en hogere kwaliteit bieden. Ook maakt het ze aantrekkelijker als werkgever....
