De Passie, Kalsbeek College en Windesheim winnen finale NBA Impact Challenge
Havo-scholieren van De Passie uit Utrecht, vwo-leerlingen van het Kalsbeek College uit Woerden en studenten van Windesheim uit Zwolle, zijn de winnaars van de online finale van de NBA Impact Challenge.
Ruim 2.500 deelnemers, verspreid over meer dan 65 onderwijsinstellingen, deden dit schooljaar mee aan de NBA Impact Challenge, de campagne gericht op scholieren en studenten. In de praktijkcase stonden dit keer twee jonge ondernemers met een webshop in duurzame schoenen centraal.
In de finale op 27 januari 2022 legden zes teams van scholieren en studenten hun adviezen aan de ondernemers voor aan een jury, bestaande uit Fou-Khan Tsang (Alfa Accountants en Adviseurs), Monika Bankert (bestuurslid NBA), Soufia Ettaher (InHolland Rotterdam) en Allard Wildeboer (PwC).
Hoog niveau
Na een korte pitch moesten de teams in de finale live vragen van de jury beantwoorden. De jury prees het hoge niveau van alle finalisten: "Zij hebben op verschillende manieren laten zien wat er van een accountant verwacht mag worden." Vanwege de coronaregels werd de finale online gespeeld. De winnaars kregen onder meer een meeloopdag op een accountantskantoor (soms inclusief bezoek aan de klant) aangeboden.
De NBA Impact Challenge wordt sinds het najaar van 2020 ingezet om jongeren te informeren over het beroep en de opleiding tot accountant. Meer informatie over de campagne is beschikbaar via nbaimpactchallenge.nl. Via die site is ook de finale terug te kijken.
Gerelateerd

NBA Impact Challenge: zes finalisten en meer dan honderd ambassadeurs
De zes kandidaten voor de finale van de NBA Impact Challenge 2022-2023 zijn bekend. De finale op 9 februari gaat tussen twee havoteams, twee vwo-teams en twee teams...

NRC over Impact Challenge: 'Bij het woord fraude let de klas plots op'
Tijdens een gastles op een middelbare school in Ede, in het kader van de NBA Impact Challenge, zijn scholieren eerst nog aarzelend over het accountantsberoep. Maar...

NBA Impact Challenge weer van start
De NBA heeft, in samenwerking met bureau Soapbox, in de zomer gewerkt aan een vervolg van de NBA Impact Challenge. De voorlichtingscampagne, gericht op scholieren...

NBA Impact Challenge genomineerd voor wervingsprijs
De NBA Impact Challenge is genomineerd voor de Werf & Award; een prijs voor arbeidsmarktcommunicatie en recruitment cases die impact hebben op de instroom van een...

Finale NBA Impact Challenge: Accountancy is meer dan cijfers
Na een traject van maanden, waaraan meer dan 2.500 scholieren en studenten in 817 teams van 65 onderwijsinstellingen deelnamen, presenteerden zes overgebleven teams...