NBA Impact Challenge genomineerd voor wervingsprijs
De NBA Impact Challenge is genomineerd voor de Werf & Award; een prijs voor arbeidsmarktcommunicatie en recruitment cases die impact hebben op de instroom van een organisatie of beroep.
De NBA Impact Challenge draagt bij aan de kennis over het accountantsberoep en het verhogen van de instroom van onderaf, door studenten en scholieren het beroep zelf te laten ervaren. De arbeidsmarktcampagne is gericht op havo/vwo-scholieren bovenbouw en eerste- en tweedejaars hbo-/wo-studenten in financieel-economische studierichtingen. Afgelopen schooljaar namen zo’n 2500 scholieren en studenten deel aan de campagne, die eindigde met een finale op 27 januari jl.
De campagne is genomineerd in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie van de Werf & Award-prijs. De vier andere genomineerden zijn Jumbo (2x), New York Pizza en Croon Wolters & Dros. Het is een publieksprijs, waarbij op de verschillende kandidaten kan worden gestemd.
Wie dat wil doen, moet eerst ook een stem uitbrengen in de categorie Recruitment, voordat de categorie Arbeidsmarktcommunicatie zichtbaar wordt. In elke categorie moet een nummer 1, 2 en 3 worden gekozen.
De makers van de NBA Impact Challenge hopen uiteraard op de nodige stemmen vanuit het accountantsberoep. Stemmen kan tot 28 april aanstaande. De winnaars worden bekendgemaakt tijdens een event op 19 mei.
-
Meer weten over de campagne? Bekijk de animatie.
Gerelateerd

NBA Impact Challenge: zes finalisten en meer dan honderd ambassadeurs
De zes kandidaten voor de finale van de NBA Impact Challenge 2022-2023 zijn bekend. De finale op 9 februari gaat tussen twee havoteams, twee vwo-teams en twee teams...

NRC over Impact Challenge: 'Bij het woord fraude let de klas plots op'
Tijdens een gastles op een middelbare school in Ede, in het kader van de NBA Impact Challenge, zijn scholieren eerst nog aarzelend over het accountantsberoep. Maar...

NBA Impact Challenge weer van start
De NBA heeft, in samenwerking met bureau Soapbox, in de zomer gewerkt aan een vervolg van de NBA Impact Challenge. De voorlichtingscampagne, gericht op scholieren...

Finale NBA Impact Challenge: Accountancy is meer dan cijfers
Na een traject van maanden, waaraan meer dan 2.500 scholieren en studenten in 817 teams van 65 onderwijsinstellingen deelnamen, presenteerden zes overgebleven teams...

De Passie, Kalsbeek College en Windesheim winnen finale NBA Impact Challenge
Havo-scholieren van De Passie uit Utrecht, vwo-leerlingen van het Kalsbeek College uit Woerden en studenten van Windesheim uit Zwolle, zijn de winnaars van de online...