Baker Tilly UK: klanten verloren door 'low-balling'
Baker Tilly wijt de winstdaling in het Verenigd Koninkrijk deels aan het verlies van bestaande klanten door te goedkoop offrerende concurrenten.
Dat schrijft het kantoor in het net verschenen jaarverslag. De winst voor belastingen daalde van 15,8 miljoen naar 7,2 miljoen pond.
In het jaarverslag stelt Baker Tilly dat ondanks het feit dat het kantoor een aantal grote klanten wist binnen te halen, "this was offset by not only normal attrition due to client sales, but also lost retenders against low-ball pricing".
Toch zegt Baker Tilly zich te willen houden aan de langetermijnvisie van kwalitatief hoogstaande accountantscontrole tegen een "sensible and commercial rate".
Gerelateerd
Onvergelijkbare accountantshonoraria
De onzorgvuldige manier waarop de wetgever de Europese voorschriften voor vermelding van accountantshonoraria in de wet heeft opgenomen zorgt al jaren voor discussie,...
FD: Controle duurzaamheidsverslag maakt rekening accountant hoger
Nederlandse ondernemingen betalen gemiddeld zo’n twintig procent meer voor de controle van de jaarrekening, als ze ook hun duurzaamheidsverslag laten controleren....
Britse accountants willen beter betaald worden voor duurzaamheidscontroles
Britse accountants dringen er bij de politiek op aan om een limiet op hun beloning voor duurzaamheidswerk bij auditklanten te schrappen. Een dergelijke 'cap' werd...
ING: Gebrek aan accountants remt groei en zorgt voor hogere tarieven
Het aantal gefactureerde uren in de accountancybranche groeit in 2023 naar verwachting iets minder dan in 2022, vooral door afnemende vraag naar adviesdiensten....
Auditfees in VS staan onder druk
Grote Amerikaanse bedrijven hebben de kosten voor accountantscontroles vorig jaar lager dan de inflatie weten te houden. Dat zet druk op de grote accountantsorganisaties,...
