Belastingdienst wil via nieuwe campagne 'zichtbaar' zijn voor fiscalisten en accountants
Door online bijeenkomsten te organiseren wil de Belastingdienst "zichtbaar zijn en blijven" als werkgever, ook voor fiscalisten en accountants. Een nieuwe campagne moet helpen om het vertrouwen in de dienst te herwinnen.
Normale manieren voor de Belastingdienst om zich als werkgever te presenteren, zoals via evenementen en carrièrebeurzen, zitten er voorlopig nog niet in. Tegelijk moet de dienst zich extra inspannen, nu de reputatie door zaken als de toeslagenaffaire onder vuur ligt en vertrouwen bij zowel burgers als ondernemers moet worden herwonnen.
Volgens de Belastingdienst is online zichtbaar zijn en blijven de enige optie. Verhalen van medewerkers over het werken bij de Belastingdienst moeten daarbij zorgen voor aansluiting bij de behoeften van de doelgroep: fiscalisten en accountants met enkele jaren werkervaring.
Campagne
Eind januari is de dienst gestart met de online themacampagne, die duurt tot zeker eind mei. Volgens Diane Suters, adviseur recruitmentmarketing bij de Belastingdienst, gaan de verhalen onder meer in op het bestrijden van constructies waarmee belasting wordt ontweken. "Dat maatschappelijk belang vinden fiscalisten en accountants aantrekkelijk in een werkgever." Ook zaken als carrièreperspectief en het vertrouwen in de dienst komen aan de orde.
Om fiscalisten en accountants te betrekken bij de campagne, organiseert de Belastingdienst op 23 maart een webinar onder het motto 'Samen werken aan een financieel gezond Nederland'. Sprekers zijn onder andere Bas van den Dungen, secretaris-generaal van de Belastingdienst, en Leo Stevens, emeritus-hoogleraar fiscale economie.
Nieuwe campagne-uitingen na het webinar geven verdere invulling aan de thematiek. "Ons werk is echt mensenwerk en dat willen we laten zien in deze serie", aldus Suters.
Gerelateerd
Inspectie: dossier Belastingdienst in rechtszaken vaak onvolledig
Als belastingplichtigen naar de rechter stappen omdat ze het niet eens zijn met een aanslag van de Belastingdienst, levert de dienst lang niet altijd alle benodigde...
Transparantie is uitgangspunt bij boekenonderzoek door Belastingdienst
De Belastingdienst streeft naar meer transparantie bij boekenonderzoeken. Dat blijkt uit een eerder vertrouwelijk memo. Controleurs van de dienst moeten uitzonderingen...
Einde papieren machtigings-uitbreidingen in zicht
De Belastingdienst is sinds 1 augustus jl. weer gestart met de papieren verzending van de Massale Automatische Uitbreiding (MAU). Het is naar verwachting voor het...
Belastingdienst mag gegevens 'toeval-Amerikanen' aan VS geven
De Belastingdienst mag gegevens van Nederlanders die ook de Amerikaanse nationaliteit hebben, verstrekken aan de Amerikaanse belastingdienst. Het delen van de gegevens...
Belastingdienst betaalde provincies dit jaar 46 miljoen euro te veel
Provincies hebben in de eerste drie maanden van dit jaar 46 miljoen euro te veel gekregen van de Belastingdienst. Door een rekenfout bij de uitkering van wegenbelasting...
