Nieuws

Jonge medewerkers accountantskantoren zijn minder sociaal vaardig door corona

Grote accountantsorganisaties in het Verenigd Koninkrijk moeten jonge medewerkers extra trainen, om ze volwaardig te kunnen laten meedraaien in hun teams. Door de coronapandemie zijn ze minder gewend om samen te werken en communicatief minder sterk.

Dat meldt de Financial Times. Het viel partners van big four-kantoren op dat junior medewerkers die hun opleiding door de lockdowns noodgedwongen deels vanuit huis moesten volgen, meer moeite hebben met zich aan te passen aan de werkomgeving. Ze zijn minder vaardig in het geven van presentaties of in het zich uitspreken tijdens vergaderingen en bijeenkomsten.

Kantoren zoals Deloittte en PwC zorgen voor extra trainingen, zodat ook deze jonge medewerkers goed in teamverband kunnen opereren. Bij eerdere lichtingen medewerkers waren trainingen om te kunnen functioneren binnen een corporate omgeving niet nodig, stelt een managing partner for people and purpose van Deloitte tegen de FT.

Virtuele werkervaring

Volgens de chief people officer van PwC is het begrijpelijk dat de coronapandemie in de weg kan zitten bij het samenwerken in een kantooromgeving. Jonge medewerkers zijn wel goed in zelfstandig werken, maar hebben soms alleen nog maar "virtuele werkervaring" opgedaan.

Net als andere kantoren geven ook deze beide big four-organisaties hun medewerkers inmiddels ruimte om deels op kantoor en deels vanuit huis te werken. PwC zegt een aantal medewerkers in te zetten om de komende twee jaar jonge medewerkers te coachen en wegwijs te maken in de professional services omgeving.

Gerelateerd

Aanmelden nieuwsbrief

Ontvang elke werkdag (maandag t/m vrijdag) de laatste nieuwsberichten, opinies en artikelen in uw mailbox.

Bent u NBA-lid? Dan kunt u zich ook aanmelden via uw ledenprofiel op MijnNBA.nl.