Deloitte en PwC varen mee met Canal Parade
PwC en Deloitte varen aanstaande zaterdag mee met de Canal Parade van Pride Amsterdam. PwC doet dit voor het derde jaar op rij met een eigen boot, voor Deloitte is dit de eerste keer.
"PwC vindt diversiteit en inclusiviteit belangrijk. Wij vinden het belangrijk dat onder meer LHBT'ers zich bij ons vrij en veilig voelen. Door sponsor te zijn van Pride Amsterdam en mee te varen tijdens de Canal Parade, uiten wij dit", aldus Marc Borggreven, bestuurslid van PwC en verantwoordelijk voor Human Capital. PwC is sinds 2016 sponsor van Pride Amsterdam en neemt dit jaar voor de achtste maal deel aan de Canal Parade.
"Voor Deloitte is deelname aan Pride een mijlpaal omdat we geloven dat being your authentic self belangrijk is voor iedere individu en voor elke professional. Dat is ook het belangrijkste doel van ons LGBT-netwerk GLOBE: een omgeving creëren waarin je kunt zijn wie je werkelijk bent, zonder de druk te voelen om jezelf te verbergen of je te verontschuldigen", aldus Jeroen Huizer, Business Chemistry Lead voor Deloitte en bestuurslid van GLOBE Nederland
Op de boot van PwC varen PwC'ers van het GLEE-netwerk (Gays, Lesbians and Everyone) mee, maar ook het vrouwennetwerk, multiculturele netwerk en netwerk van PwC'ers met een afstand tot de arbeidsmarkt zijn vertegenwoordigd.
Spiderman
Het thema van de 22ste editie van Pride Amsterdam, die plaatsvindt van 28 juli tot en met 5 augustus, is 'Heroes'. In aanloop naar de aankomende Canal Parade, het Amsterdamse hoogtepunt van de jaarlijkse Gay Pride, loopt het bij verkleedwinkels storm op de superheldenkostuums. Degenen die nog geen kostuum hebben en graag origineel willen zijn, kunnen gebruikmaken van onderzoek van verkleedwinkel Feestkleding 365, die onderzocht wat momenteel het populairste superheldenkostuum is onder bezoekers van de Canal Pride. Op plaats één staat Spiderman, gevolgd door Batman, Superman, de Joker en Catwoman.
Gerelateerd

Nederlandse beursfondsen evalueren diversiteitsbeleid onder invloed VS
Verschillende Nederlandse beursgenoteerde ondernemingen, die ook actief zijn in de Verenigde Staten, evalueren hun diversiteitsbeleid. Aanleiding is de nieuwe koers...

Nederlands bedrijfsleven voelt druk van geopolitieke spanningen
Internationale spanningen dringen meer dan ooit door tot de Nederlandse bestuurskamers en hebben gevolgen voor het bedrijfsleven. Zeven op de tien bestuurders geven...

Onderzoek: vrouwelijke ondernemers krijgen minder financiering
Vrouwen doen niet alleen minder vaak een aanvraag voor financiering van hun onderneming, maar krijgen ook structureel minder geld toegekend wanneer ze een aanvraag...

Vitamine A #60: Vrouwelijk leiderschap, ook iets voor mannen…
In Vitamine A, de podcast voor accountants, spreekt hoogleraar Inge Bleijenbergh met host Sven Budding over stereotypen, inclusieve organisatieculturen en de kracht...

Vitamine A: Diversiteit, inclusie en het DNA van Deloitte
In de nieuwste aflevering van Vitamine A gaat host Sven Budding in gesprek met Mariëtte Los, chief human resources officer (CHRO) bij Deloitte Nederland. Zij is...